יום חמישי, 16 בפברואר 2023

רשימה מספר 102 - פברואר 2023 רעידות אדמה, סערות בטבע ובמדינה


ובתוך כל אלה אנחנו ממשיכים בשיגרה:
מראיינים, מתעדים, משתפים ומארחים. להלן כמה מהפעילויות של החודש האחרון: 
* הראיון עם יעקב טמלמן חקלאי, דור שני למייסדי המושב היתה חוויה לא רק אודות לזכרון החד והיכולות לשחזר מאורעות אלא גם בזכות העובדה שלצידו ישב חבר ילדות, עודד בק, שאמנם לא מתגורר במושב אבל מכיר את כל התושבים בזכות היותו פנסיונר ומחלק הדואר בתאים. שניהם כאמור חברי ילדות והאחד משלים את השני. שניהם ילידי 1937-8 זוכרים ומספרים חוויות ילדות ונעורים. 

**שיתפנו פעולה עם היוזמה של פרופסור עוז אלמוג לכבוד 75 שנות המדינה הוא יצר מיזם שבו ארכיונים של קיבוצים ומושבים מציגים את תכולתם ופעולתם. נעניננו לסעיפים השונים שהתבקשנו להעביר אליו על המושב ועל פעילות הארכיון ואפשר לקרוא על כך בקישור שלהלן: בדף שהוקדש לארכיון צופית יש גם קישורים לאתר המושב ולתמונות הרבות המופיעות בו. 

*** השבוע ביקרו אותנו 22 ילדי הגן הקיים במושב וביניהם דור רביעי למקימי המושב. הביקור נעשה בהשראת מיזם של משרד החינוך הקושר את חג האילנות (טו בשבט) עם אילנות המשפחה . הילדים הביאו לנו במתנה את אילנות המשפחה שבעזרתם יכולנו לראות מאילו משפחות הגיעו. הסברנו לילדים מה זה ארכיון ואיפשרנו להם לשחק במשחקים הממחישים מוצגים הנמצאים בארכיון. ובסיום הביקור הענקנו להם מתנת פרידה : מסמנת לספרים שעוצבה במיוחד כתשורה לתלמידים המבקרים בארכיון





תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

ליליק, אין כמוך!
מתמידה בכתיבת הפוסטים ובכך מעדכנת מה נעשה במושב,
וכמובן שמי שרוצה עוד קצת מידע- מופנה למקום המתאים באתר המושב.