יום שלישי, 15 בנובמבר 2011

מארחים בארכיון – מרכז המורשת והתיעוד


משתתפי המפגש באולם ההתכנסות

 המפגש התקיים בתאריך 31.10.2011, בשני מוקדים: בארכיון צופית ובארכיון ניר אליהו.   
הכותרת של המצגת

זהו המשך לפעילויות אזוריות, בין אזוריות וארציות של ארכיונאים בהתיישבות העובדת.
זוהי המשכה של פעילות שתחילתה בקורס שהתקיים בתנועה בתנועת המושבים  (מרץ-אפריל) שאורגן ע"י  
אילנה יוגב ומחלקת התרבות בתנועה, במטרה להמריץ ולעודד הקמת ארכיונים במושבים. המפגש נועד  להמשיך את תנופת המודעות לנושא ואת העמקתו באמצעות הטמעת הידע שנטמן במסגרת הקורס, הרחבתו וחיזוק הקשר בין משתתפיו. למפגש הגיעו 38 ארכיונאים מ – 14 ישובים (מושבים וקיבוצים) ממקומות קרובים ורחוקים  ואורחים:
יו"ר ארגון ארכיונאי ההתיישבות,
ד"ר אהרון עזתי (רוני), שתיים מחברות ועדת ההשתלמות של איגוד הארכיונאים רחל ריינשטיין ודפנה שגב, וכמובן נציגי מחלקת התרבות בתנועת המושבים: אילנה יוגב, יהודה אלטון וצביה ביכלר .

צוות הארכיון ונאמני התיעוד במושב (ליליק זקס, אראלה צוק רימון, יהודית ברכה, ציפי לזר ומרתה יפה), הדריכו את המבקרים בסיור והצביעו על מוקדי הפעילות והתוצרים שהצטברו בארכיון בשלוש שנות קיומו.
המפגש נפתח בפגישת רעים והתעדכנות הדדית ולאחריו העלינו מצגת על ארכיון צופית  תוך התמקדות בהיבט האסטרטגי של שיתוף הקהילה בנעשה בארכיון. המצגת "
מיצוב ומיתוג מרכז מורשת ותיעוד" הראתה כיצד ניתן להוציא לאור את הנעשה בארכיון בהתאם ליעדים שהוצבו: ארגון (גוף) שאינו שוקט על שמריו והוא מכוון להיות שותף פעיל, תורם ומתפתח בקהילה.  ליוזמות שותפים גם הארגונים (ועדים, ועדות) האחרים הקיימים במושב.
התערוכות, התצוגות והמפגשים יוצאים מהארכיון למקומות שבהם ניתן לקיימם: בית העם, הספרייה, מבואת מועדון התרבות  והתקשורת (הכתובה והאלקטרונית).
רוני עזתי ברך את המשתתפים ועדכן אותם לגבי התכנית הארצית של רא"י (רשת ארכיונאי ישראל) ועל הסקר העומד להתקיים ולחבר את כל הארכיונים בישראל לרשת אחת.
סיגל בן עמרם, רכזת פרויקט פיקיוויקי, הציגה את הפרויקט השיתופי ואת דרכי הפעולה וההדרכה הניתנת למי שרוצה להצטרף אליו.
באתנחתא ליד שולחן הכיבוד והטעימות שהביאו המשתתפים, המשיכו חילופי המידע, גיליונות "
מה נשמע", העלון של ארגון ארכיונאי ההתיישבות במועצות האזוריות, חולק למעוניינים, כולל גיליונות משנים עברו בהם נמצא מידע מעניין וחשוב.
החלק השני של המפגש התקיים בארכיון ניר אליהו.
עמיקם רגב, הארכיונאי הוותיק של הקיבוץ סיפר על דרך עבודתו תוך התמקדות בנושא הטיפול בתמונות, צילומים, דרך אחזקתם, שימורם ועל דרכי השימוש בהם לצרכים השונים של הקהילה.
תמונות נוספות מהאירוע אפשר לראות בקישור:
 
https://picasaweb.google.com/liliksachs/November12011?locked=true

בארכיון ניר אליהו
המשובים החמים שקיבלנו היו מעודדים ומחזקים הן על הפעילות, הן על האירוח.
לבקשת החברים שלחנו את הסיכום של האירוע ואת המצגת שהוכנה, לחברינו הארכיונאים בהתיישבות העובדת.
מאזינים להסברים - באולם מועדון התרבות בצופית  

בארכיון צופית 
         



אין תגובות: