יום ראשון, 22 במאי 2011

רשמים מהקורס - ארכיונים במושבים


ביום 18.5.2011 הסתיים קורס ראשון מסוגו -  "ארכיונים במושבים" את הקורס שהתקיים בבית תנועת המושבים ריכזה וניהלה בנינוחות וביעילות, אילנה יוגב, בשיתוף עם מחלקת התרבות והחברה בתנועה (יהודה אלטון וצביה ביכלר).
בין 20 המשתתפים שהגיעו מכל קצות הארץ – מעין יהב בדרום ועד אלמגור בצפון, היתה גם לנו נציגות מצוות הארכיון ואף תרמנו חלקנו בהצגת תהליך הקמת הארכיון שלנו.
על הקורס, ייחודו ותרומתו ברשימה נפרדת. כאן נציין רק את ההתכוונות המגמתית שהיתה ביסוד הקורס לפיה, הארכיון הינו מרכז המורשת של הקהילה במושב. היישומים הנגזרים מתפישה זו הם רבים ומגוונים אבל עצם קיומו של ארכיון במושב הוא צורך קהילתי.
במסגרת הקורס התקיים סיור לשלושה ארכיונים במושבים: באר טוביה, ניר בנים ואביגדור כאשר לכל אחד מהם איפיונים ודגשים משלו. חלק מהסיור הוקדש לביקור "בשביל הזכרון" בבית הספר מבואות במועצה האזורית באר טוביה. סיור שהשאיר רושם עז ועורר השראה בקרב המבקרים.
רווח משני אבל חשוב היה בהכרויות ובקשרים שהתהוו במהלך שמונה המפגשים. הקורס נבנה כצורך שעלה מהישובים ומההבנה במזכירות התנועה בחשיבותם של הארכיונים במושבים.
התכנית נבנתה בשיתוף עם ארגון הארכיונאים הישראלי ובברכתו.
תחושת הבית שליוותה את הקורס התעצמה בזכות הדאגה הקולינרית, הליווי הכמעט צמוד של מזכ"ל התנועה, מאיר צור, שנכח מדי פעם וכן בסיכום הקורס - כאשר שיתף אותנו בסדר היום של התנועה וכיבד אותנו בחלוקת תעודות למשתתפים.
התמונות המצורפות בזה מדגימות משהו מאווירת הקורס וממה שנלמד בו.


אין תגובות: