יום שישי, 29 במאי 2015

שיתופי פעולה של הארכיון


הפעם נתייחס לנושאים המתארים ומתעדים את פעילותנו החודש: 

1. שיתוף הפעולה עם האגף לתרבות וחברה בתנועת המושבים מתקיים מאז 2011 והשנה התבקשנו להציג שיתופי פעולה בין הארכיון לוועדות ולפעילויות שונות במושב במסגרת של  
כנס פעילים שהתקיים בשפיים והשתתפו בו כ – 200 פעילים מכל המושבים. בכנס הוצגו מיגוון פעולות חברה ותרבות כולל אפשרויות שילוב הארכיון בקהילה. 




2. הקשר עם המועצה לשימור אתרים בישראל. קשר שהתחיל לפני למעלה משלוש שנים כאשר  טל בן נון רכזת אזור המרכז הסבירה על פעילות המועצה לשימור במסגרת מפגש של ארכיונאי דרום השרון. מאז אנחנו נהנים משיתוף פעולה ביוזמות משותפות, חילופי מידע ועידוד יוזמות מקומיות. בין הפעילויות המשותפות אפשר למנות את הכנס שהתקיים במלאות 80 להתישבות האלף ועוד אבל אולי בעיקר, את המודעות לשימור – מה ואיך לשמור אתרים ומבנים במושב. 
לפני שבוע, נעננו לבקשתה לארח קבוצת מטיילים – אחד מהסיורים הרבים שהמועצה לשימור מקיימת. הקבוצה ביקרה בגן מנשה, בשדה ורבורג, בקלמניה ובצופית.
הם קיבלו הסבר על המושב, והתפתחותו. על המבנים והאתרים הראשונים: בית העם וסביבתו, מבנה בית הספר – המבנה הציבורי הראשון שהוקם במושב ומציין בימים אלה 80 לבנייתו. על הסילו שהיה ואיננו, כל זאת בדגש על השילוט שנחנך לפני 4 שנים וכן על המועדון התרבות ומגרש הספורט שהוקם בשנת 1951, במסגרת הקמת ההרחבה לאחר קום המדינה.

 



3. פעילות איסוף תמונות על חיי בית הספר.
כמחווה לבניין בית הספר (שבנייתו התחילה בשנת 1935) המציין גבורות ובצירוף מוזר גם מתפנה בסוף שנת הלימודים מהתלמידים העוברים למבנה חדש, החלטנו לקיים תערוכת תמונות מחיי בית הספר לאורך שנות קיומו. אנחנו בעיצומה של עבודת איסוף התמונות ופונים גם באמצעות בלוג זה לכל מי שיכול להעביר לנו תמונות בנושא לטובת התיעוד.
תוך כדי העבודה על איסוף התמונות לתערוכה התבקשנו ע"י בית הספר לשתף פעולה ולקיים את התערוכה במסגרת האירוע שהם יקיימו.


4. שבועות – אז והיום.
לבקשת הוועדה שהכינה את חג שבועות, שמחנו להעביר תמונות מהחג משנים עברו שהודפסו והיוו חלק מעיצוב הבמה בחג השנה.
את החיבור בין חגי שבועות בשנים עברו והחג השנה ניתן לראות בתמונות המצורפות.  

נשמח להמשיך את שיתופי הפעולה ולהרחיבם.
 



בית הספר בשבועות 1937 עם הוספת הקומה השניה

אין תגובות: