יום שבת, 25 במאי 2013

בלי כותרת – עשייה מסחררת

מה הקשר בין אתר חדש של המושב, השתלמות ב – web2,חג  שבועות בשנת השמונים וסיפור הקמת קבוצת הסופטבול והבייסבול במושב צופית? הכל מתקשר בעבודת הארכיון של החודש האחרון.
לכן נתחיל הפעם מרישום פשוט של הפעילות:
1. האתר החדש בעיצוב חדש הופעל לטובת הקהל.
2. השתתפות בהשתלמות של כלי ה –
web2.
3. חג שבועות זימן העלאת זכרונות בתמונות.
4. סריקת אלבומי פייסבול ובייסבול ופרסומם באינטרנט.
5. ליווי בית הספר ביוזמה חדשה –הכר את מושביך  

אתר חדש בעיצוב חדש  על העתקת המסמכים הדיגיטלים שהיו באתר הישן, אפשר לקרוא ברשימה מדצמבר 2012.
ההעתקה נמשכה שלושה חדשים ונדרשה עבודה רבה ביותר בארגון מחדש של החומרים והצבתם באתר.
גלי גליקמן שהייתה בצוות הקמת האתר הראשון ופעילה בהפעלת האתר החדש עזרה ועוזרת בהעתקת החומרים ובארגונם. האתר מאפשר חיפוש ואיחזור חומרים באמצעות גוגל. משימה ארכיונאית לא פשוטה היתה איך לשמר את התכנים והעיצוב של האתר הישן.

"עשית ולא פרסמת, כאילו לא עשית". אימרה זו נכונה במיוחד לגבי הארכיונים שלנו. ערכם של התעודות והאוספים הוא בהבאתם לידיעת הציבור ומזה כמה שנים זיהינו את כלי האינטרנט ככלים יעילים להפצת המידע מהארכיון החוצה. אנו עושים שימוש בפייסבוק, בבלוג, ביוטיוב, ובעוד כלים לחשיפת החומרים והעבודה השוטפת. החודש, הצטרפנו, להשתלמויות בתחומים הנזכרים כדי להכיר את היכולות ולעשות בהם שימוש מושכל יותר.
אחת לשבוע במשך 4 שבועות אנו משתתפים בסדנה הנמשכת יום שלם. להשתלמות הצטרף גם
ינאי, נאמן ארכיון ותיק, שתרם לנו סרטי 8 מ"מ וסרטי וידאו שצילם במשך עשרות שנים ואשר הומרו לקבצים דיגיטלים שחלקם הועלו כבר לערוץ  היוטיוב.




איך קמו קבוצות סופטובול ובייסבול בצופית?
בקר אחד הגיע סמי פלטר לארכיון עם הצעה שאי אפשר היה לסרב לה. הצעה שכל ארכיונאי מייחל לה. לסמי, שהקים יחד עם טיבה אשתו ז"ל, קבוצת סופטבול בדצמבר 1980 ולאחר מכן קבוצת בייסבול לילדי המושב, יש אלבומים ובהם מתועדים לפי שנים בתמונות וקטעי עיתונות תולדות הענף.
התמונות הן תיעוד של המשחקים, של הילדים והוריהם, של האתרים במושב שבהם צולמו. ובמידת מה גם תיעוד של הליגה הארצית לילדים ונוער במשחקי הבייסבול
.
שני אלבומים כבר נסרקו, הועלה לאלבומי פיקאסה של הארכיון, בפייסבוק. על 
סיפור הקמת הקבוצות אפשר לקרוא 
 באתר החדש של המושב . את התמונות אפשר לראות בקישורים הישירים: לאלבום הסופטבול, לאלבום הבייסבול

שבועות
–  



החג ידוע כאחד החגים היותר ססגוניים בקיבוצים ובמושבים והיותר מצולמים ומרגשים לאורך כל השנים ולקראת החג פרסמנו כמה תמונות בעיקר בשחור לבן מהמאה הקודמת וריכזנו את האלבומים משנת 2003 בדף אחד
אירועי החג השנה, עמדו בסימן הצדעה לענפי החקלאות בעבר ובהווה ובסימן שנת השמונים להקמת המושב. החקלאים תרמו טרקטורים, עגלות ותוצרת. יגאל שרגיאן, עמית הארכיון וצלם מוכשר המתעד בשנים האחרונות כמעט את כל האירועים במושב, צילם גם הפעם את ההכנות, את התהלוכה ואת הופעות הילדים.
את התמונות העלינו לפיקאסה ואם תמונה אחת שווה אלף מילים אזי כמה שוות 200 תמונות? 

ליווי כתות ה' במיזם חדש - הכר את המושב

נסיים רשימה זו באיזכור אירוע מרגש שהיינו שותפים בהכנתו. יוזמה שהובילה ענת זק בת המושב ואם לילדה בכתה ה', יוזמה שקרמה עור וגידים והניבה פרות מאוד מרגשים: כל שכבת גיל בבית הספר האזורי בצופית, הופנתה לסיור באחד מהמושבים שממנו באים הילדים. בכל מושב טעמו משהו מאופי המקום ומאטרקציות שלו. שכבת כתה ה' סיירה בצופית וקיבלה טעימה מההסטוריה של המקום, החל מתולדות בית הספר: הקמתו ואופיו מאחת הבוגרות שהיא גם סבתא לאחד הילדים בשכבה, עבור דרך אתרים הסטוריים במושב. הסיור לווה בדברי הסבר של הורים ושל אחד הוותיקים, בן המושב, יאיר מונדלק ובהפעלה מרשימה . 

אין תגובות: